Cancellation Refund Policy:

Cancellation Refund Policy

Submitted applications will be processed only after a successful transaction has been done with the payment gateway. In the event of a failed transaction, the user shall have no right to claim the amount However, the cancellation refund policy for a service will be governed solely on the basis of the applicable rules and regulations of the service as defined by the department/agency owning the service.

भुगतान गेटवे के साथ सफल लेनदेन होने के बाद ही सबमिट किए गए आवेदनों पर कार्रवाई की जाएगी। विफल लेनदेन की स्थिति में, उपयोगकर्ता को राशि का दावा करने का कोई अधिकार नहीं होगा, हालांकि, किसी सेवा के लिए रद्दीकरण/धनवापसी नीति पूरी तरह से विभाग द्वारा परिभाषित सेवा के लागू नियमों और विनियमों के आधार पर नियंत्रित की जाएगी। सेवा का स्वामित्व रखने वाली एजेंसी।

Cancellation Refund Policy

If a user is availing of our online payment services, it will be assumed that the user is accepting of our online payment policies, terms, and conditions.

यदि कोई उपयोगकर्ता हमारी ऑनलाइन भुगतान सेवाओं का लाभ उठा रहा है, तो यह माना जाएगा कि उपयोगकर्ता हमारी ऑनलाइन भुगतान नीतियों, नियमों और शर्तों को स्वीकार कर रहा है

Server Slow Down/Session Timeout: In case the website or payment service provider’s webpage, that is linked to the website is experiencing any server related issues like slow down’, ‘failure’, or session timeout’, the user shall, before initiating the second payment, check whether his/her bank account has been debited or not and accordingly resort to one of the following options:

सर्वर स्लो डाउन/सेशन टाइमआउट: यदि वेबसाइट या भुगतान सेवा प्रदाता का वेबपेज, जो वेबसाइट से जुड़ा हुआ है, सर्वर से संबंधित किसी भी समस्या जैसे स्लो डाउन’, ‘विफलता’ या सेशन टाइमआउट’ का अनुभव कर रहा है, तो उपयोगकर्ता को शुरुआत करने से पहले यह करना होगा। दूसरा भुगतान, जांचें कि उसके बैंक खाते से डेबिट किया गया है या नहीं और तदनुसार निम्नलिखित विकल्पों में से एक का सहारा लें.

Cancellation Refund Policy

In case the bank account appears to be debited, ensure that he or she does not make the payment twice, and immediately thereafter, contact the board via e-mail or any other mode of contact as provided to confirm payment.
In case the bank account is not debited, the user may initiate a fresh transaction to make payment.
Refunds will be done only through the original mode of payment.

Cancellation Refund Policy

यदि बैंक खाते से डेबिट हुआ प्रतीत होता है, तो सुनिश्चित करें कि वह दो बार भुगतान नहीं करता है, और उसके तुरंत बाद, भुगतान की पुष्टि करने के लिए ई-मेल या संपर्क के किसी अन्य माध्यम से बोर्ड से संपर्क करें
यदि बैंक खाते से डेबिट नहीं किया गया है, तो उपयोगकर्ता भुगतान करने के लिए नया लेनदेन शुरू कर सकता है।
रिफंड केवल भुगतान के मूल माध्यम से ही किया जाएगा

If a customer’s money is deducted and we do not get the benefit of the service in return, the money will be returned to the customer. If any consumer’s money has not been refunded, inform him by phone or SMS, and his money will be refunded. The customer will not have the right to enforce any laws. It will be dealt with mutually.

Cancellation Refund Policy

यदि किसी ग्राहक का पैसा कट जाता है और बदले में हमें सेवा का लाभ नहीं मिलता है तो ग्राहक को पैसा वापस कर दिया जाएगा। यदि किसी उपभोक्ता का पैसा वापस नहीं हुआ है तो उसे फोन या एसएमएस से सूचित करें, उसका पैसा वापस कर दिया जाएगा। ग्राहक को कोई भी कानून लागू करने का अधिकार नहीं होगा. इसे आपसी सहमति से निपटा लिया जाएगा

Our hope is that no one gets harmed, and we are always ready to serve you.

हमारी आशा है कि किसी को कोई नुकसान न हो और हम आपकी सेवा के लिए सदैव तत्पर हैं।

Cancellation Refund Policy
Cancellation Refund Policy
Cancellation Refund Policy
Home
Services
Blog
Search
Scroll to Top